Wij

Met de arend in ons logo willen we aantonen dat we een sterke, dragende school willen zijn voor onze kinderen.  Een zorgzame arend die nabij is maar die ook de nodige vrijheid geeft om elk kind op zijn of haar eigen tempo te laten groeien en waarbij respect voor elkaar centraal staat.

Logo Basisschool Scheppers

Geachte ouders,

Welkom op de website van de Vrije Basisschool Scheppers. Onze school is gelegen in Overschelde, een residentieel gehucht van Wetteren. Wij zijn een buurtschool die kan terugblikken op een lange traditie van degelijk onderwijs voor kleuters en lagere schoolkinderen. Via deze website kan u in een notendop kennismaken met onze school en blijft u op de hoogte van het reilen en zeilen ervan.

Onze website is opgebouwd rond drie kleurrijke pijlers:

de school                        de kinderen                    de ouders

Deze pijlers geven aan dat SAMEN school maken geen hol begrip is voor ons.  Als school proberen we de kinderen, ieder op zijn of haar eigen tempo, zoveel mogelijk bagage mee te geven voor de rest van hun leven: niet alleen leerstof, maar ook technieken om leerstof te verwerken, te onthouden en toe te passen in alledaagse situaties.

Tegelijk willen we dat de kinderen graag naar school komen, dat ze er vrienden maken en dat ze mooie herinneringen overhouden aan hun tijd in de basisschool.

De ouders zijn hierbij onze belangrijkste partners.  Dit vertaalt zich naar een open communicatie (via formele en informele momenten) en een intense samenwerking (via bijvoorbeeld de ouderraad en verschillende  activiteiten in de klas,…).

Neem rustig de tijd om deze website verder te verkennen en aarzel niet om bij mogelijke vragen, tips of bedenkingen ons een seintje te geven.
U vindt onze contactgegevens onder de rubriek ‘contact’.

Met vriendelijke groet,

Joost De Brouwer      Joost 1