Dit zijn onze klassen van de lagere school:

 Liesbeth 1 Jessica 1 1ste leerjaar - juf Liesbeth en juf Jessica

Welkom in de wondere wereld van het eerste leerjaar. Hier maken we kennis met de magie van cijfers en letters, we leren er mee rekenen, lezen en ook schrijven.
Maar dit zeker niet alleen. Er valt nog veel meer te ontdekken in onze klas. Deze ontdekkingstocht zetten we vaak verder in verschillende hoekjes in onze klas. Hier gaan we dan met 3 of 4 kinderen aan de slag. We maken zeker ook nog tijd voor muziek, dans, drama en beeldopvoeding.

Trui 1 Kim 1 2de leerjaar - Juf Trui en juf Kim 

Wist je dat je in het 2de leerjaar bij juf Trui en juf Tess

• leert goochelen met getallen tot 100
• de tafels van vermenigvuldiging leert
• je naam met een hoofdletter leert schrijven
• nu eindelijk te weten komt waarom je ‘paard’ met een d schrijft
• heel regelmatig gaat lezen op onze supergezellige leeszolder
• mag genieten van de mooiste voorleesboeken
• het computerlokaal af en toe onveilig gaat maken
• bijna wekelijks hoekenwerk doet
• regelmatig creatief aan de slag gaat
• leert samenwerken in groepjes
• de wereld in de klas haalt dankzij het digitale bord
• 2-jaarlijks op boerderijklassen trekt samen met het 1ste leerjaar
• 2 keer per jaar naar CC Nova gaat
• op sportklassen gaat bij meester Guido en juf Veronique in ‘De Warande’
• veel plezier beleeft
• zorg leert dragen voor elkaar
• schouderklopjes en knuffels krijgt, maar ook zelf mag geven

kortom … veel van je talenten mag ontwikkelen en zo elke dag kan blijven groeien op je eigen tempo en met je eigen mogelijkheden?

Karen 1 3de leerjaar - Juf Karen 

In deze klas …

• spelen en leren we met elkaar
• kennen de getallen tot 1000 geen geheimen meer
• ontplooien we ons muzisch talent
• trekken we een weekje naar zee
• is complimenten geven fijn
• worden we expert in cijferen
• doen we een babbeltje met de burgemeester
• wordt ieders talent gewaardeerd
• is teamwork een absolute must
• is het leeskwartiertje een groot pleziertje

… kortom is iedereen UNIEK!

Freya 1  4de leerjaar - Juf Freya 

Welkom in het 4de leerjaar bij juf Freya

Verschillende werkvormen: alleen, per 2, in groep,…
Iedereen is gelijk, elk kind, elke ouder,… is welkom
Elke dag in de hoek, maar dan wel eentje waar je spelend kan leren
Rekenen tot 100 000, vergeet de kommagetallen niet
Dansen, zingen, tekenen,… het hoort er allemaal bij
Elfjes, rijmpjes, naamgedichten,… het komt allemaal aan bod

Lopen, fietsen, zwemmen, klimmen,… tijdens onze sportweek
Elk werkwoord leren we juist schrijven
Echte vriendschap vinden wij belangrijk
Regen, zon, weer of geen weer, we gaan samen een weekje naar de zee
Jezelf kunnen zijn, zijn wie je bent
Afspraken, die maken we samen
Af en toe maken we tijd voor leuke tussendoortjes
Rekenmachines, passers,… leren we hanteren

Tess 1 Kim 1 5de leerjaar - Juf Tess en juf Kim

Un, deux, trois! Entrez , entrez, entrez!
Quatre, cinq, six, prenez votre cahier!

Juf Tess neemt je dit schooljaar mee op een spannende ontdekkingsreis.
Eentje waar het Frans centraal staat, kom maar op met Parijs!
Tijdens onze tocht komen we voor heel wat nieuwe wiskundige en talige uitdagingen te staan.
Dankzij het coöperatief leren en werken in teams kunnen we alles aan!
Wat deze trip zo verrassend maakt is het spelend leren met Legoblokken.
Op die manier gaat techniek en programmeren echt wel ‘rocken’.
Om het jaar gaan we met z’n allen naar Guatemala en de Limburgse heide,
Zeker en vast, we doen ze beide!
Noodzakelijk tijdens deze reis is het ontdekken en ontplooien van ieders talent!
Dialoog, actua, spelletjes en hoekenwerk… allemaal present!
Wat in onze koffer ook niet mag ontbreken, is jouw lieve lach!
Om te tonen hoe graag je elkaar wel mag!

Au revoir tout le monde!
Welkom in het vijfde leerjaar!

Gertjan 1 6de leerjaar - Meester Gertjan 

In het 6de leerjaar sluiten we de basisschool af.
Maar daar gaat nog heel wat aan vooraf.

De wijkagent leert ons over veilig internet, drugs en alcohol.

Je ziet het, het schooljaar zit heel goed vol.

Verschillende dingen bezoeken, we komen niks tekort.
Iets met theater en iets met sport.

In de klas werken we in team,
zo smoren we ruzies in de kiem.

Scheppers, Sint-Jozef, Mariagaard en SGW
We bezoeken ze allemaal.

Zonder probleem zijn we klaar
om een richting te kiezen volgend jaar.

Welkom in het 6de leerjaar
Meester Gertjan

Dit is ons zorgteam in de lagere school:

Carolien 1 Juf Carolien

Hallo daar, ik ben juf Carolien, ik werk als zorgleerkracht van het 1ste tot en met het 6de leerjaar.

Zorg begint bij preventie. Vandaar dat jouw kind me bijna dagelijks ziet in de klas. De moeilijkste lessen van de week geeft de klasleerkracht samen met mij. Zo staan we vaak met twee in de klas of werken we met een carrousel (doorschuifsysteem) zodat we gedifferentieerd te werk kunnen gaan: op maat van uw kind.

Daarnaast biedt onze zorgwerking kinderen die extra uitdaging kunnen gebruiken een plustraject aan en worden deze leerlingen door mij opgevolgd. Voor kinderen die nood hebben aan extra individuele begeleiding sta ik natuurlijk ook klaar.

Ons zorgteam ondersteunt de klasleerkrachten door regelmatig te overleggen over de klaswerking, leerlingen met leermoeilijkheden of bepaalde leergebieden. Samen zoeken we naar geschikte hulpmiddelen om kinderen beter te kunnen begeleiden. Op schoolniveau denk ik, samen met ons zorgteam en de directie, mee na over de schoolwerking, nieuwe ontwikkelingen en hoe we de kwaliteit van ons onderwijs kunnen behouden en verbeteren. Zo staat het verdiepen en begeleiden van nieuwe projecten ook op het lijstje van ons zorgteam ( De Gouden Lei, de leeszolder, coöperatieve werkvormen...)

Als zorgleerkracht zijn wij een aanspreekpunt voor kinderen, ouders, leerkrachten en externe hulpverleners.

Onze deur staat altijd open!


 Chrischa 1  Juf Chrischa 

Het zorgteam bestaat uit directie, zorgcoördinator ( de zorgco) en drie zorgleerkrachten. Samen zoeken we naar oplossingen, begeleiden acties en schakelen- indien nodig- de CLB-medewerkers in voor verder onderzoek.

Ik werk als zorgcoördinator zowel op niveau van de school, van de leerkrachten als van de leerlingen.
• Niveau van de school: preventief optreden om problemen te voorkomen, doelbewust en systematisch initiatieven nemen ( de leeszolder met een visie over lezen en leesbevordering & leesplezier bevorderen… ), het zorgbeleid van de school optimaliseren, moeilijkheden oplossen.
• Niveau van de leerkracht: luisteren, overleggen en ondersteunen.
• Niveau van het kind: dialogeren, individuele trajecten uitstippelen.

In de praktijk betekent dit dat ik:
- alle zorgactiviteiten coördineer en begeleid waar nodig is
- gestandaardiseerde toetsen afneem teneinde conclusies te trekken en de kwaliteitszorg te versterken
- trimestrieel leesniveaus afneem
- de MDO’s organiseer en observeer
- les geef in meten en metend rekenen aan het 1ste leerjaar
- overleg met de klastitularissen
- vrijwilligers begeleid op leerlingniveau of ondersteuning op klasniveau
- ten minste driemaal per jaar het proces van de leerlingen uitvoerig bespreek met een multidisciplinair team
- contacten leg met externe hulpverleners
- individuele trajecten uitstippel en bewaak
- redelijke aanpassingen uitschrijf in een individueel handelingsplan

Alle resultaten van deze initiatieven worden bijgehouden in een procesgericht kindvolgsysteem.

 

 Verder werken ook Juf Elisa en juf Tess binnen onze zorgwerking van de lagere school.